Een mooie website en een blog; en dan? Deel 4 in de serie over de basics van bloggen: hoe kom je aan je onderwerpen, 2de deel.

turned on white tablet computer at globe share graph
Foto door rawpixel.com op Pexels.com

Na het eerste deel over blogonderwerpen gaan we hier nog even over door, want er zijn zoveel mogelijkheden!!:
• Laat je personeel, en/of de influencers die je goed kent, eens meedenken over onderwerpen. Daar komen vast verrassende invalshoeken uit.
• Gebruik klantvragen. Je hebt misschien een zogenaamde FAQ-pagina (frequently asked questions). Gebruik die om eens een blogje aan te wijden, of doe het eens andersom, om je FAQ aan te vullen.
• Gebruik Google analytics om de meest gebruikte zoektermen te vinden. Dat is een mooi middel om in gesprek te komen met je klanten en andere stakeholders.
• Ook RSS-feeds van je branche, concurrenten, regelgevers of belangenbehartigers leveren regelmatig wat op.
• Interview eens een expert of een autoriteit op jouw gebied. Dat is in ieder geval ook goed voor je netwerk.
• Gebruik sommige zaken meerdere keren. Als je ergens een presentatie hebt gehouden, een artikel geschreven of een goed boek gelezen, gebruik dan de hoofdpunten daarvan voor je blog. Bijkomend voordeel is dat je kunt doorverwijzen naar (andere) delen van je website. Dat levert in ieder geval weer extra bezoeken op.
• Wat ondertussen een epidemie is geworden zijn de ‘lijstjes’. Je kent ze wel; ‘vijf voordelen van ons product’, ‘de tien mooiste toepassingen’, ‘vermijd deze twaalf valkuilen’ etc. etc. En toch blijven ze relevant. Mensen lezen ze graag.
• Als laatste suggestie (in deze serie, want er zijn nog veel meer mogelijkheden) beveel ik graag het gebruik van ‘calls to action’ aan. Laat je bezoekers/lezers eens meedoen aan een enquete of verbeteringen suggereren. Loof een prijs(je) uit om ze tot actie aan te zetten. Dat is een grote stap naar de ‘conversie’ van bezoeker naar klant.
Volgende keer gaan we het hebben over het geprezen en verguisde Search Engine Optimization (SEO) en wat je daar als kleine speler zelf mee kunt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s