Een voorbeeld van het tekstwerk van Senger Communicatie. Niet een heel makkelijke en lekker bekkende (wat iets anders is, dan 'lekkerbekkende', maar dat terzijde) titel, ik geef het toe. Maar het zegt wel precies waar het over gaat. De noodzaak van duurzaamheid en innovatie in de restauratie is de laatste jaren enorm toegenomen. Vroeger lag [...]
NIEUWS
Taalpurisme(tje): ‘Waken over’ of ‘waken voor’.
Vandaag hoorde ik het weer. Op de radio gebruikte iemand 'waken voor' waar hij 'waken over' bedoelde. Ik wil, zoals ik vaker zeg, alsjeblieft geen reaguurder zijn (ik maak zelf vast genoeg fouten), maar als de bedoeling diametraal staat tegenover wat je zegt, dan moet ik er iets over zeggen. "Ik wil waken voor de [...]
Een mooie website en een blog; en dan? Deel 7.
7de (en laatste) deel in de serie over de basics van bloggen: Zoektermen en andere (gratis) tools om je SEO beter te maken. Een paar lijstjes als startpunt om SEO-savvy te worden Als je gaat zoeken op internet, dan wordt je overspoeld door allerlei handige tools en bureau’s die je wel willen helpen met het [...]
Een mooie website en een blog; en dan? Deel 6 in de serie over de basics van bloggen: SEO, een paar basics.
Oké, oké, ik weet dat ik beloofd had, dat we gingen uitzoeken wat de meest gebruikte zoektermen waren, die je klanten gebruikten. Dat gaan we zeker doen, maar eerst nog even iets over de basics in je website. 1. Title tag: de 65 belangrijkste karakters van je website/blog. Niet alleen is de titel belangrijk voor [...]
Een mooie website en een blog; en dan? Deel 5 in de serie over de basics van bloggen: SEO, het begin.
SEO = ENG SEO, de meest gevreesde afkorting voor beginnende bloggers. Die drie letters betekenen namelijk dat die leuke, goede, mooie, inhoudelijk sterke blogs die je schrijft door veeeeel te weinig mensen/klanten gelezen worden. Dat willen de internetmarketeers je in ieder geval laten geloven, om je zover te krijgen dat je hun bureau inhuurt. En [...]
34.99
Op 22 januari poste ik over het boek 'Rennen voor je leven', van Jan Fokke Oosterhof. Op de achterflap staat: .... Als je een droom hebt moet je hem durven uitspreken, het idee met anderen delen en het gewoon gaan doen. .... Dit weekend maakte ik daar van dichtbij een mooi voorbeeld van mee. Acht [...]
Een mooie website en een blog; en dan? Deel 4 in de serie over de basics van bloggen: hoe kom je aan je onderwerpen, 2de deel.
Na het eerste deel over blogonderwerpen gaan we hier nog even over door, want er zijn zoveel mogelijkheden!!: • Laat je personeel, en/of de influencers die je goed kent, eens meedenken over onderwerpen. Daar komen vast verrassende invalshoeken uit. • Gebruik klantvragen. Je hebt misschien een zogenaamde FAQ-pagina (frequently asked questions). Gebruik die om eens [...]
‘Rennen voor je leven’ van Jan Fokke Oosterhof: Handleiding dromen realiseren voor bankhangers.
Jan Fokke Oosterhof schreef een boek met een verslag van zijn deelname aan de Marathon Des Sables - 254 km door de Marokkaanse woestijn - én de filosofie en levenshouding die hem zover hebben gebracht. ‘Rennen voor je leven’ is een zeer lezenswaardig dwarsdenk-boek geworden. Anders in het leven staan; het kan heel goed. Jan [...]
Een mooie website en een blog; en dan? Deel 3 in de serie over de basics van bloggen: de blogkalender, en hoe kom je aan onderwerpen?
Als je weet wat en wie je wilt bereiken, als je weet welke producten en diensten je gaat aanbieden en welke ´tone of voice´ daarbij past, als je weet hoe je wilt en kunt communiceren met je doelgroepen, dan word het tijd om na te denken over wát je wilt bloggen en hoe je dat [...]
SengerPhoto verwijst vanaf nu door naar deze site
Bent u op deze site terechtgekomen, terwijl u op zoek was naar SengerPhoto? Dat kan goed kloppen. Vanaf nu verwijst de url http://www.sengerphoto.com door naar deze site. Omdat ik altijd tekst, public relations en beeld combineer, is het omslachtig om twee aparte sites te onderhouden. Website, Facebook en Instagram bestrijken volgens mij nu alle soorten [...]