Serie: de belangrijkste kenmerken van een goed blog. Deze serie verscheen eerder op mijn facebook-pagina.
Stel, je hebt een mooie website die je graag aan iedereen wilt laten zien. Dus je nodigt bestaande klanten, familie en vrienden uit om te komen kijken en, idealiter, zo enthousiast te worden dat ze regelmatig terugkomen en ook anderen wijzen op wat voor moois er te vinden is.
Die bezoekers, of het nou (potentiële) klanten zijn of bezoekers om anderen redenen, willen dan wel graag dat ze ook regelmatig nieuwe content/inhoud te zien krijgen. Dus je besluit een blog te maken.
Maar hoe pak je dat nou aan? Dat zullen we hier in de komende tijd, wekelijks, bespreken. Ik behandel overigens slechts de basics van bloggen. Want als je een groot bedrijf hebt, dan zul je daar ongetwijfeld een van de vele bureau’s voor inschakelen.
Ben je zzp’er, MKB’er of een kleine stichting of ideële organisatie, lees dan verder.
Er is op het internet natuurlijk al een enooooorme hoeveelheid informatie te vinden. Ik breng daarin een beetje structuur voor je aan.
Is het je overigens al opgevallen, dat ik zelf sinds kort Facebook gebruik om te bloggen (en Instagram)? Mijn nieuwspagina op www.sengercommunicatie.nl verwijst door naar deze FB-pagina. Kan dat? Ja, dat kan.
Volgende keer de tweede van de serie: de communicatiestrategie die je ten grondslag legt aan je blogs. Met andere woorden, bedenk van tevoren wat en wie je wilt bereiken.